lördag 12 november 2016

"Min tro" - Kulturprojekt genom "Skapande skola"

Under de närmaste veckorna kommer vi att delta i två projekt som vi får ta del av genom det som kallas "Skapande skola". De projekt vi ska delta i heter "Min tro - Ett projekt om eviga frågor" och "Film - Analys & eget skapande". I det här inlägget berättar vi mer om "Min tro".


MIN TRO- ETT PROJEKT OM EVIGA FRÅGOR
Tanken med projektet är att eleverna ska reflektera över sin egen tro och funderingar kring existentiella frågor. De kommer att jämföra religioner med varandra och fundera på likheter och skillnader.
  • Att försöka förstå någon som inte är som jag.
  • Att hitta likheterna i önskan att förstå universum.
  • Att samtala, finna likheter men också respektera varandras olikheter.
Vi möter troende från olika religioner som berättar om sin tro. Projektet innehåller tre studiebesök i tre kyrkor och moské, samtal och skapande.

Vi bygger egna platser för andlighet och tro och berättar för varandra om dessa.

Dagar och tider:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar